elektronika i telekomunikacja

opis

Studia na kierunku elektronika i telekomunikacja pozwalają realizować zainteresowania oraz poszerzyć wiedzę z różnych obszarów elektroniki profesjonalnej i użytkowej, współczesnych układów i systemów telekomunikacyjnych analogowych i cyfrowych, technik informacyjno-pomiarowych oraz przetwarzania danych i graficznej prezentacji wyników.

Program kształcenia zapewnia absolwentom przygotowanie do prowadzenia działalności inżynierskiej w dziedzinie elektroniki i telekomunikacji, zarówno w sferze produkcji, jak też szeroko pojętych usług. Student zdobywa niezbędną wiedzę i umiejętności w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, testowania i obsługi serwisowej analogowych i cyfrowych układów, urządzeń oraz systemów elektronicznych i telekomunikacyjnych. Nabywa umiejętności wykorzystania w praktyce inżynierskiej narzędzi komputerowych - zaawansowanych programów CAX.

Zanim zdecydujesz się na ten kierunek studiów musisz wiedzieć, że:

  • Inżynierowie zatrudnieni na stanowiskach naukowo-badawczych i wdrożeniowych, związanych z modernizacją sprzętu, muszą mieć oprócz wysokiego poziomu aktualnej wiedzy fachowej również zainteresowania techniczne i naukowe oraz chęć zdobywania nowych wiadomości.
  • Ważne są zdolności do inicjowania nowych rozwiązań i ich zastosowania w praktyce. Niezbędna jest odpowiednio ukierunkowana wyobraźnia zawodowa, zdolność przewidywania kierunków rozwoju elektroniki i techniki.
  • Na wszystkich stanowiskach pracy inżyniera elektronika najważniejszą cechą jest osobista potrzeba stałego dokształcania się, poszerzania wiedzy i nadążania za szybkim postępem elektroniki na świecie.
  • Na większości stanowisk pożądana jest ogólna sprawność fizyczna i dobry stan zdrowia. Stanowiska naukowo-badawcze, projektowe mogą być objęte przez osoby niepełnosprawne, np. z dysfunkcją kończyn dolnych czy z niedosłuchem.
organizacja

Elektronika i telekomunikacja może byc studiowana na uczelniach publicznych i niepublicznych, w trybie stacjonarnym (dziennym) i niestacjonarnym (zaocznym), w systemie studiów I (inżynier), II (magisterium) i III (doktorat) stopnia.

Przedmioty nauczania realizowane na tym kierunku (grup przedmiotów ogólnych):

  • podstawy matematyki,
  • fizyka,
  • metodyka i technika programowania,
  • technika obliczeniowa i symulacyjna,
  • obwody i sygnały,
  • inżynieria materiałowa i konstrukcja urządzeń,
  • elementy elektroniczne,
  • optoelektronika,
  • analogowe układy elektroniczne,
  • technika bardzo wysokich częstotliwości,
  • metrologia,
  • technika cyfrowa,
  • architektura komputerów i systemów operacyjnych,
  • wybrane języki programowania wysokiego poziomu,
  • przetwarzanie sygnałów,
  • podstawy telekomunikacji,
  • systemy i sieci telekomunikacyjnych,
  • anteny i propagacja fal,
  • techniki bezprzewodowe,
  • matematyka,
  • metody numeryczne,
  • metody optymalizacji,
  • technika światłowodowa i fotonika,
  • programowalne układy cyfrowe,
  • niezawodność i diagnostyka,
  • kompatybilność elektromagnetyczna,
  • bezpieczeństwo systemów informacyjnych,
  • teoria informacji i kodowania,
  • zarządzanie sieciami i usługami telekomunikacyjnymi,
  • projektowanie sieci telekomunikacyjnych.

Wybrane przedmioty realizowane w ramach specjalności sygnały w telekomunikacji cyfrowej:

  • cyfrowe przetwarzanie sygnałów, z akcentem na telekomunikację cyfrową,
  • odbiornik cyfrowy,
  • metody i algorytmy kompresji,
  • biometria,
  • komunikacja człowiek-komputer,
  • cyfrowe przetwarzanie obrazów,
  • środowisko sprzętowo-programowe,
  • programowa implementacja algorytmów CPS,
  • implementacja na procesorach DSP i układach FPGA

Przykładowy plan studiów znajdziesz tutaj.

specjalności

Oto przykładowe specjalności jakie mogą wybrać studenci na tym kierunku: 

  • inżynieria biomedyczna,
  • inżynieria systemów bezpieczeństwa,
  • systemy cyfrowe,
  • systemy teledetekcyjne,
  • systemy informacyjno-pomiarowe,
  • systemy telekomunikacyjne,
  • systemy radioelektroniczne,
  • elektronika morska,
  • komputerowe systemy sterowania,
  • systemy i sieci teleinformatyczne,
  • sieci teleinformatyczne,
  • radioelektronika,
  • elektroniczne systemy pomiarowe i diagnostyczne,
  • urządzenia elektroniczne,
  • integracja technik informatycznych,
  • komputerowe systemy pomiarowe,
  • multimedia i elektronika powszechnego użytku,
  • sieci komputerowe,
  • sieci transportu informacji,
  • aparatura elektroniczna,
  • teleinformatyka i optoelektronika,
  • urządzenia i systemy teleinformatyki,
  • sensory i mikrosystemy,
  • mikrosystemy kontrolno-pomiarowe,
  • sieci i usługi telekomunikacyjne,
  • inżynieria komunikacji bezprzewodowej,
  • komputerowe systemy elektroniczne,
  • optoelektronika,
  • systemy mikroelektroniczne,
  • akustyka,
  • aparatura elektroniczna,
  • elektroniczne i komputerowe systemy automatyk,
  • inżynieria dźwięku i obrazu,
  • teleinformatyczne systemy rozsiewcze,
  • systemy i usługi radiokomunikacyjne,
  • sygnały w telekomunikacji cyfrowej.
profil absolwenta

Po ukończeniu studiów czeka na absolwentów interesująca praca w firmach krajowych i zagranicznych, m.in. takich jak: Alcatel-Lucent, Alatek, Comarch, Chipidea, DGT, Dialog, Era, Ericson, Flextroniks, Intel, Netia, Nokia, Orange, Philips, Plus, Prokom, Radmor, Satel, Siemens, Sprint, Thomson, TP.

Absolwenci są także chętnie zatrudniani w:

  • administracji,
  • korporacjach bankowych,
  • policji,
  • wojsku,
  • straży granicznej,
  • służbach obsługi lotnisk oraz portów morskich,
  • wiedza i umiejętności wyniesione z uczelni predysponują również do zakładania własnych firm w branży EiT.
możliwości rozwoju

Absolwent studiów inżynierskich może kontynuować naukę na studiach II stopnia na kierunkach: elektrotechnika (w specjalnościach energoelektronika oraz systemy telekomunikacyjne) lub informatyka.


Poznaj inne KIERUNKI STUDIÓW i specjalności! ►



Wasze komentarze
str. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12  /  11
~taki tam  2010-11-13 15:18:51
pytanie do absolwentów:Czy w ogóle pracujecie w swoim zawodzie ?
 
 
~Smokusso90  2010-11-13 09:59:45
do Mateo: A co Cię interesuje?? To jest ważne pytanie.
 
 
~bond  2010-11-11 15:31:28
~student_eit_agh Czy dobrze zrozumiałem Twój wcześniejszy wywód na temat klasyfikacji kierunków studiów. Czy odnosi się on tylko do agh czy wszystkich uczelni a pytam o to bo przy Twej klasyfikacji kierunku informatyka wymieniałeś przedmioty które są tylko obecne na informatyce na agh takie jak teoria obliczeń i złożoności obliczeniowej oraz podobne. Czy rzeczywiście studia z informatyki na agh ( mam na myśli osoby które mieszkają w Krakowie)to najlepsza szansa na dobre zarobki i podjęcie pracy co ważne w zawodzie.
 
 
~student_eit_agh  2010-10-25 22:39:53
@Co? i jego kumple "Jakąś" pracę to można po liceum dostać. Oczywiście, żadna praca nie hańbi i realia są takie, że w Pl praktycznie przemysłu elektronicznego nie ma. To jedna sprawa. Natomiast nie oszukuj kandydatów na elektronikę i telekomunikację! Nie mów im, że będą cokolwiek projektować! Jak dołączasz się do kłamliwej propagandy, to może się pochwal, czym się zajmujesz: FPGA, analogówka, a może projektujesz anteny i wzmacniacze do telefonów komórkowych :D:D Praca dla elekroników konstruktorów jest bardzo mało nawet w Niemczech czy Anglii, a tam dyplom AGH, PWr, PP, PW, WAT jest tyle wart co papier śniadaniowy.
 
 
~student_2002  2010-10-25 16:43:57
Witam Skończyłem w 2002r 5-letnie studia dzienne na Politechnice Poznańskiej, na kierunku Elektronika i Telekomunikacja. Faktem jest, że ze te studia pozwoliły człowiekowi nabyć pewności siebie i bycia upartym, no i podniosły moją wiedzę z zakresu informatyki. Szkoda tylko, że naprawdę dały bardzo mało doświadczenia zawodowego. Laboratoriów ze sprzętem, na którym można się czegoś nauczyć, było bardzo mało. Przez całe te 5 lat w zasadzie wszystko się opiera na teorii tego, teorii tamtego i na matematyce, i tak naprawdę nic więcej!!! Niczego konkretnego po tych studiach się nie zaprojektuje! Niestety! Gdy tam studiowałem i borykałem się ze swoimi brakami z zakresu całek i pochodnych, cały czas była tylko teoria i matematyka. W Lesznie gdzie chciałem znaleźć pracę po studiach, jak mówiłem, że mam magistra, kilka razy spotkałem się z odmową przyjęcia do pracy, jako inżynier może bym coś jeszcze wskórał. Teraz osiadłem na dłużej w już czwartej pracy po studiach, mam 2-letnie doświadczenie w tym co robię (automatyka, AKPiA) i już rozumię, czego oczekiwali ode mnie przyszli pracodawcy wtedy - to przykre, ale ich w pełni rozumię. Szkoda tych pięciu lat. Lepiej byłoby sobie dla ambicji gdzieś zaocznie zrobić inżyniera i w tym czasie gdzieś popracować i to jest najlepsza metoda na start w dorosłe życie! Te 5 lat nie uważam za zupełnie zmarnowane, ale one tak naprawdę podniosły jedynie rodziców, których kiedyś nie było stać na tak wysoką edukację i chcieli swoje marzenia zrealizować na swoim synu. I za to jestem i wdzięczny i tym bardziej się wkurzam jak sobie pomyślę, ile przez te 5 lat dla nich mógłbym zrobić będąc na zaocznych inżynierskich... Ale czasu nie cofniemy! To tylko takie moje rozważania. Pozdrawiam wszystkich!
 
 
~Ilon(k)a  2010-10-13 16:11:26
Bardzo proszę o kontakt kogoś z Agh, kto studiuje na eit gg 3694108
 
 
~Co?  2010-10-08 00:21:55
Bardzo ciężkie i trudne studia... Ale nie gadajcie że macie problemy z pracą po tych studiach! Ja i moi kumple którym udało się to skończyć (a nie było ich wiele) jakoś nie mieliśmy większych problemów ze znalezieniem pracy... Politechnika śląska wydział elektryczny...
 
 
~ira  2010-10-02 12:20:28
Bardzo trudny kierunek, a praca w cale nie taka dobra. Po łatwiejszej informatyce ludzie więcej zarabiaja
 
 
~Adiunkt  2010-09-26 03:13:03
Studia???? Nieeee koszmar nie studia !!!! A praca i płaca ? wręcz śmieszne jak za te 5 lat (6 łącznie z rokiem pisania pracy dyplomowej) wyrwane z życiorysu. Czego się tam nauczyłem ? wiele, bardzo wiele nieprzydatnych do niczego w praktyce rzeczy, tak samo jak 2/3 osób które tam studiowało, a które wyleciały przed końcem studiów, lub były mądrzejsze odemnie i same wcześniej zrezygnowały :p Tak istna szkoła przetrwania, zastanawiam się tylko jak wogóle osoby, które na rozszerzonej maturze z matematyki nie miały nawet pochodnych, zamierzają tam sobie poradzić? Skoro na wejściu oczekuje się od studenta posługiwania nimi, w takim samym stopniu, jak tabliczką mnożenia, że o całkach na dzień dobry nawet nie wspomnę. Cóż jeśli będą litościwi to wywalą połowę na pierwszym semestrze, jeśli trafią się sadyści, to przepuszczą dalej, tylko po to żeby pomęczyć troszkę dłużej, a potem uwalić np na 3cim albo 4tym roku :] i co wtedy ? Lepiej dobrze się zastanówcie zanim wybierzecie ten kierunek studiów. Moim zdaniem już lepiej iść do seminarium duchownego ^^ bo rozrywki podobne a spokojniej się studiuje i robota po tym pewna. AVE.
 
 
~Ktoś  2010-09-04 18:04:05
"Fakty nie są najważniejsze. Zresztą, aby je poznać, nie trzeba studiować na uczelni - można się ich nauczyć z książek. Istota kształcenia w szkole wyższej nie polega zatem na wpajaniu wiedzy faktograficznej, lecz na ćwiczeniu umysłu w dochodzeniu do tego, czego nie da się znaleźć w podręcznikach." Albert Einstein Coś w tym chyba jest.
 
 
~  2010-08-05 14:08:00
chodziło mi o JT z EiT na PP
 
 
~student_eit_agh  2010-08-03 19:14:11
Nie znam nikogo o inicjałach JT z Katedry Elektroniki. Może napiszesz o kogo Ci chodzi, jeśli masz jakiekolwiek pojęcie, o czym się wypowiadasz. I jakie to "patenty" i jakie to "doświadczenie" i jacy to "inni wykładowcy" je mają?? Nikogo już nie da się zreformować tam jak w PZPN. Jest tylko jedna jedyna nadzieja! Coraz mniej osób przychodzi na EiT z roku na rok, aż może w tym roku, może za rok będzie mniej kandydatów niż miejsc i zamkną ten śmieszny jarmark pajaców.
 
 
~  2010-08-02 00:36:00
mylisz się, JT ma duże doświadczenie w przemyśle i wiele patentów, inni wykładowcy może bardziej skromnie ale doświadczenie mają.
 
 
~student_eit_agh  2010-07-28 17:17:45
@zadaje-pytania Przeczytaj ze zrozumieniem moje wcześniejsze wypowiedzi. Zajęcia i nauka na tym kierunku nie ma NIC wspólnego z konstruowaniem telewizorów, aparatów cyfrowych, kamer, mikroprocesorów, układów ESP, ABS, głośników, telefonów komórkowych itp., itd. Twoi przyszli "wykładowcy" i "prowadzący laboratoria" nigdy nic nie zaprojektowali, więc jak mogliby Cię nauczyć?? opierając się na ulotce z Media Marktu czy Saturna?
 
 
~bobby  2010-07-23 00:58:05
nie wiem czy zauwazyliscie ale wszystkie kierunki w polsce sa krytykowane w ten sam sposob - ze niczego konkretnego sie tam nie uczysz.
 
 
~zadaje-pytania  2010-07-22 08:55:51
~student_eit_agh Napises na 5 miejscu elektronika i telekomunikacja. Dlaczego tak słabo oceniasz ten kierunek. Teraz technika rozwija sie bardzo szybko. Ten typ wwykształcenia uwazam ze sie przyda. Mam zamiar taqm isc. Piszesz ze jak samemu nie bedziesz sie uczyc to nic nie osiagniesz. To na ktorym tak w ogole kierunku nie trzeba sie uczyc. Jezeli chcesz cos osiagnac to sam musisz wychodzic poza zakres innych. Ja ide do Radomia. W tym roku po raz pierwszy maja ten kierunek. Przynajmniej mam taki zamiar. Z Waszych wypowiedzi wynika jedno. Jest koszmarnie,zle,moze byc,kierunek dobry,polecam.
 
 
~student_eit_agh  2010-07-11 16:51:39
Niestety, nie ma możliwości wstawienia akapitów.
 
 
~student_eit_agh  2010-07-11 16:50:06
Prawda jest taka, że większość uczelni w tym politechniki po prostu oszukuje ludzi poprzez prowadzenie kierunków niedających żadnej praktycznej wiedzy. Jedynie w przypadku politechnik jest to mniej oczywiste szczególnie dla kandydatów i w obliczu kłamliwej propagandy w rodzaju "nastała era inżyniera". Weźmy UJ na tapetę. Sytuacja jest taka, że poza prawem, psychologią, filologiami i niewielką garstką pasjonatów z kierunków typu dziennikarstwo czy biotechnologia reszta absolwentów ma znikomą szansę na pracę w zawodzie typu kulturoznawstwo, biologia, geografia czy historia itd itp po tej zacnej Alma Mater. Ale wracając do dyskusji nad polskimi politechnikami, trzeba najpierw wiedzieć, że w Polsce poza branżą informatyczną i budowlaną jest znikome zapotrzebowanie na inżynierów. Sytuację ratują jedynie centra badawczo-rozwojowe takich firm jak General Electric w Warszawie czy Delphi w Krakowie, ale takich centrów jest naprawdę mało w Polsce w porównaniu z masą absolwentów. Politechniki w Polsce uczą wiedzy książkowej, niepraktycznej, niekomplementarnej bez nacisku na zrozumienie tematu. Wykładowcy i asystenci to często gęsto ludzie bez żadnej praktyki inżynierskiej w danym zawodzie. Poniżej ranking sensowności studiowania danych kierunków na politechnikach. Jedynym kryterium jest stopień wiedzy i ogólnego ogarnięcia absolwenta do rozwiązywania problemów inżynierskich czyli pracowania "w zawodzie". Żeby była jakaś nutka pozytywna na tym środkowoeuropejskim padole to zacznę od kierunków prowadzonych najlepiej do prowadzonych najgorzej. Ranking nie obejmuje kierunków takich jak metalurgia, wiertnictwo i jeszcze paru innych. Po prostu dlatego, że nie mam na nich znajomych lub moja wiedza o nich jest bardzo mała, a w odróżnieniu od bezmyślnych pismaków od "ery inżyniera", którzy w liceum nie ogarniali wielomianów i równi pochyłej, a wypowiadają się na temat konstruktorów silników spalinowych i samolotów, nie wypowiadam się na tematy, na których się nie znam. Jeszcze jedno, ale bardzo ważne: ranking w żadnym razie nie ocenia samego kierunku jako dyscypliny naukowej ale jedynie sposób jej nauczania w Polsce. Oto ranking: 1. Informatyka - Zdecydowanie numer jeden na liście! Dużo wartościowych przedmiotów, praktycznych projektów. Te nudniejsze i mniej przydatne jak obliczenia symboliczne, Lisp, teoria obliczeń i złożoności obliczeniowej (koledzy informatycy wiedzą o co kaman :D) nie idą na marne, bo uczą logicznego myślenia. 2. Budownictwo - Numer 2 na liście, również daje dużo praktycznej wiedzy, ale nawet jakby nie dawało, to absolwenci i tak są jedynymi osobami z możliwością zdobywania konkretnych uprawnień budowlanych. 3. Architektura i geodezja i kartografia - tak samo jak z budownictwem, w każdym mieście i wsi coś się buduje i to coś trzeba zaprojektować i pomierzyć. Długo, długo nic... ale to naprawdę dłuuuugo... 4. Kierunki okołobudowlane jak inżynieria środowiska, energetyka. Pracy już dużo mniej, ale coś można, szczególnie po znajomości, znaleźć i zdobyć uprawnienia budowlane. 5. Mechanika i budowa maszyn - przemysł maszynowy w Polsce ma się cieńko. Auta już nigdy nie zaprojektujemy, ale coś da się znaleźć, jak student sam się douczy Autocada i ma do tego smykałkę. Co ważne! Jak ktoś nie ma smykałki - czyli nie rozbierał urządzeń na części, nie naprawiał rowera, nie czuje przekładni itd, to zmarnuje 5 lat, idąc na te studia!!! Tu już idą porażki... 6. Elektronika i telekomunikacja, automatyka i robotyka - pisałem felietony niżej na ten temat - sam kończę to wiem najlepiej. Jak nie lubisz programować i nie wiążesz z tym przyszłości, a nie masz zamiaru emigrować i douczać się wszystkiego we własnym zakresie to mówiąć krótko jesteś w dupie po 5 latach. 7. Inżynieria biomedyczna, fizyka techniczna, edukacja techniczno - informatyczna, ochrona środowiska, akustyka - totalne porażki, wyniesiona wiedza jest zupełnie niespójna i nie do zastosowania w Polsce. Co najważniejsze! Cały ranking nie odnosi się do pasjonatów danych dziedzin, którzy nawet studiując socjologię z czystej ciekawości nauczyliby się wymienionych dyscyplin nauk technicznych, ale ludzi, którzy myślą, że szkoła da im nie 90%, nie 50% ale choć 10% potrzebnej w zawodzie wiedzy. Zachęcam do dyskusji, jak ktoś ma inne zdanie lub inne typy rankingowe :)
 
 
~tadello  2010-05-19 22:28:05
Również dorzucę kilka zdań o EiT na PP. Posiadam wielu znajomych na politechnice porozrzucanych po przeróżnych kierunkach (budownictwo, mechanika i budowa maszyn, informatyka, elektrotechnika czy logistyka) , każdy z nich cos negatywnego ma do powiedzenia o swym kierunku,ale twierdzą, że da sie przeżyć, nie ma tragedi, dany przedmiot sie skończy i będzie dobrze... (trafne i pozytyne podejscie) Nie ma co ukrywać, zawsze trafi sie jeden lub dwa przedmioty, który nie współgrają z resztą. Ale co zrobić gdy wszystko jest jedną wielką rozsypką?... Wykłady nie współgrają z ćwiczeniami. Oczywiste jest, że studia (szczególnie techniczne) to przede wszystkim praca samemu, indywidualne poszerzanie swych zainteresowań. Rodzi się problem związany z tym kierunkiem: wykładowcy jak i ćwiczeniowcy jakby za bardzo nie wiedzieli w jaki sposob nas rzetelnie przygotowac(naprowadzic na przygotowania) do egzaminu czy też kolokwia. Atmosfera na studiach jest... w zasadzie to jej nie ma, ludzie nie są za bardzo ze sobą zżyci i smutnym faktem jest, ze studenci sami chcą odchodzić. Nauki jest sporo, ale poza jej ilościa jest też problem "jakościowy". Zgodzę sie z przedmówcą, że pewnie ludzie którzy lubią samotny tryb życia i pasjonują się nauką, nie bedą mieli problemu. Zajmuję takie a nie inne stanowisko na ten temat, bo rozczarowałem sie tym kierunkiem (nie studiowaniem, wiem dobrze, ze samo sie nic nie zrobi) pozdrawiam
 
 
~santiago  2010-05-19 21:08:17
Słów kilka o EiT na PP: Można nie wierzyć, ale jest to jeden z trudniejszych kierunków na całej politechnice. Masa matmy i fizy. Bez dobrych podstaw na prawdę trudno przebrnąć. W dodatku jeżeli nie interesuje Cię i nie masz zbytniego pojęcia o elektronice i programowaniu , to lepiej sobie odpuść te studia. Niewątpliwie kierunek dla zaprzyjaźnionych z książkami. Da się go przejść jednak jest to okupione częstą nauką. Co do strony merytorycznej: tragedia. Jestem absolutnie rozczarowany poruszanymi zagadnieniami, problemami. Wbrew powszechnej opinii nie nauczysz się tu w praktyce kontstruować układów, pisać chociażby softu dla telefonów. Dodatkowym minusem jest również fakt ,że uczysz się o rzeczach które tak na prawde nie instnieja. Reasumujac: masz łeb z matmy , fizy , infy? Wpadaj smialo. Reszta niech 2x przemysli sówj wybor. Co roku odpada mniej wiecej połowa, to o czyms swiadczy...
 
 
str. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12  /  11
Dodaj komentarz:

ksywka

treść

Politechnika Częstochowska Częstochowa

wyszukiwarka kierunków,wyszukiwarka studiów,wyszukiwarka kierunków studiów,wyszukiwarka uczelni,wyszukiwanie studiów,jakie studia,wyszukiwanie po przedmiotach maturalnych,co zdawać na maturze,kierunki studiów matura,matura,matura 2010,matura 2011,matura próbna,egzamin maturalny,przedmioty maturalne, matura z matematyki,studia,studiować,studia dzienne,studia zaoczne,uczelnie,uczelnie wyższe,szkoły wyższe,uniwersytet,uniwersytety,politechnika,studia prawnicze,medycyna,farmacja,studia psychologia

Polecamy: www.ekonomicznie.plwww.aci.plwww.edutargi.plwww.znizkistudenta.pl