zarządzanie

opis

Zarządzanie jest kierunkiem, który obejmuje wiedzę z zakresu ekonomii, finansów, bankowości, marketingu i prawa gospodarczego.

 

 

Zanim zdecydujesz się na ten kierunek studiów, musisz wiedzieć, że:

  1. Sprawowanie funkcji kierowniczych wiąże się z umiejętnością właściwego postępowania z ludźmi oraz odpowiedniego motywowania do pracy. Ważna jest umiejętność rozumowania logicznego, a także pewna wyobraźnia i zdolność twórczego podchodzenia do pojawiających się problemów.
  2. Bardzo przydatna jest wysoka motywacja związana z chęcią rozwoju zawodowego, awansowania, zdobywania nowych kwalifikacji.
  3. Cenione są także takie cechy, jak: samodzielność, niezależność, odporność na stres.
organizacja

Zarządzanie można studiować na uczelniach publicznych i niepublicznych, w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym (zaocznym), w systemie studiów I (licencjat, inżynier), II (magisterium) i III (doktorat) stopnia.

Przedmioty nauczania realizowane na zarządzaniu:

  • podstawy marketingu
  • analiza rynku
  • rachunkowość
  • finanse
  • metody organizacji i zarządzania
  • zarządzanie strategiczne
  • zarządzanie produkcją
  • zarządzanie kadrami
  • prognozowanie i symulacja
  • badania operacyjne

Wybrane przedmioty realizowane w ramach specjalności: zarządzanie zasobami ludzkimi:

  • psychologia zarządzania
  • analiza zasobów pracy
  • kierowanie zespołami pracowniczymi
  • prawo pracy
  • motywowanie w biznesie
  • negocjacje
  • oceny pracownicze

Przykładowy plan studiów znajdziesz tutaj.

specjalności

Przykładowe specjalności realizowane na kierunku zarządzanie:

  • controlling i zarządzanie finansami przedsiębiorstw
  • funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw
  • rachunkowość
  • zarządzanie firmą
  • zarządzanie sprzedażą w produkcji i handlu
  • zarządzanie turystyką i hotelarstwem
  • zarządzanie zasobami ludzkimi
  • komunikacja marketingowa
  • procesy i projekty logistyczne
  • zarządzanie produktem
  • zarządzanie przedsiębiorstwem
  • zarządzanie organizacjami publicznymi
  • zarządzanie personelem
  • informatyka w zarządzaniu
profil absolwenta

Absolwenci zarządzania znajdują zatrudnienie jako kierownicy i menadżerowie w:

  • przedsiębiorstwach produkcyjnych
  • przedsiębiorstwach handlowych
  • przedsiębiorstwach usługowych
  • biznesie
  • bankach
  • jednostkach administracji
możliwości rozwoju

Absolwenci zarządzania mogą ukończyć studia podyplomowe, np.:

  • Zarządzanie działem kadr
  • Zarządzanie i marketing w firmie medycznej
  • Zarządzanie małą i średnią firmą
  • Zarządzanie w administracji publicznej
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Marketingowe zarządzanie firmą

Poza tym absolwenci tego kierunku bardzo często korzystają z możliwości kształcenia na studiach MBA. Są one drogą inwestycją, jednak ich prestiż i zdobyta na nich wiedza może zaprowadzić na najwyższe stanowiska w biznesie.


Poznaj inne KIERUNKI STUDIÓW i specjalności! ►



Wasze komentarze
str. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  /  14
~hahaha  2011-02-06 14:52:47
a co pewnie ty musisz wstawać nie o 9 a o 6 rano:D i zgłosić się nie do pośredniaka a na zbierania puszek po imprezach :D ile bierzesz synu?
 
 
~matka cie budzi  2011-02-06 00:12:07
dobra dobra synek dość tej filozofi bo cie znowu głowa rozboli pamietaj żeby dowód znalesc bo o 9 masz w pośredniaku kolejną rejestracje
 
 
~ex-CFO  2011-02-05 19:11:46
W Polsce brakuje dobrych managerow i ekonomistow z wyobraznia. Swego czasu szukalismy controllera do jednego plantu (fabryka), ale poziom ludzi, ktorzy sie zglaszali byl dosc niski. Wiekszosc mniema, ze wystarczy odsiedziec iles tam lat w finansach i juz wszystko sie bedzie wiedziec. Inni mieli podejscie czysto papierowe: mam CIMA i ACCA do tego CPA, wiec klekajcie narody swiata. W koncu sprowadzilismy expata z Japonii, ktory zajal sie filia i wyszkoli w ciagu 3 lat nastepce. Tak na prawde, to w Polsce nadal brakuje kogos, kto nie tylko potrafilby szybko wejsc w dzialke finansowa, ale jeszcze ja rozwijac, nie balby sie kontaktu z biznesem i potrafil byc partnerem w rzeczowej i merytorycznej dyskusji. Takich ludzi brakuje i to bardzo! Czy studia wystarcza, aby stac sie znakomitym analitykiem czy controllerem... nie sadze, ale na pewno nie zaszkodza. Znam ludzi, ktorzy pokonczyli techniczne kierunki i swietnie radza sobie w zarzadzaniu finansami. Uwazam, ze dla ludzi z otwarta glowa i checiami do nauki miejsce do pracy zawsze sie znajdzie. Niestety, wiekszosc ma poprzeczke dosc nisko postawiona. Dlatego nie same studia, ale i praktyka i wrodzone zdolnosci beda sie liczyc na pewnym etapie. Aby do niego dojsc jeden potrzebuje 5 lat inny zrobi to w 2 lata. Nalezy jednak caly czas zadawac sobie pytanie, czy to co robie i to gdzie ide, jest dla mnie najlepsze. Tylko wtedy studia maja sens, praca ma sens, jesli wnosi sie cos do organizacji. Inaczej zmarnujecie czas nad ksiazkami, a praca bedzie jedynie panszczyzna od 8 do 18. Ktos pisal wczesniej, ze nalezy miec pomysl na siebie, bo zarzadzanie jest zbyt ogolne. Trafil w sedno! Pytajcie swoich profesorow jakie sa problemy w przemysle, w handlu w R&D. Zglebiajcie je , bo wtedy zaoferujecie firmie gotowy produkt w postaci wiedzy, a to budzi respect od poczatku.
 
 
~xXx  2011-02-05 18:25:51
nie wyczuwasz ironii koleś? a może sam ironizujesz tak jak ja:D jeśli tak to spoko.
 
 
~dd  2011-02-05 18:06:51
Przecież w polsce jest niedobór ekonomistów prawda? psów też mamy za mało?
 
 
~xXx  2011-02-05 15:23:58
a TY co studiujesz? prawo czy medycynę? przecież to tak dumnie brzmi... Dla studentów prawa to tylko szacun szacun no nie?nikt złego słowa nie powie, nikt.No bo jak inaczej, przecież to jest PRAWO, nic dodać nic ująć, to nie wymaga wyjaśnień. Ukłony, ukłony, kurde ale szpan, niesamowite. KurczĘ oni będą zajebistymi prawnikami i dostaną kupe kasy jak ja im zazdroszcze... pff. Albo ekonomiści... no kurde studiować ekonomie. Coś pięknego. Nikt nigdy się nie przypnie, że kierunek nieprzyszłościowy. Ahhh po nim nie ma bata, praca jest zawsze i to za duuuże pieniądze. I z pewnością od razu po studiach. Przecież w polsce jest niedobór ekonomistów prawda? ahh ta cudowna ekonomia.
 
 
~dobrze powiedziane  2011-02-05 14:10:42
masz racje polscy studenci , nareszczie ktoś mądze powiedział przeczytajcie sobie tą wypowiedź - czternasta pozycja poniżej mojego wpis i zrozumcie studenci zarządzania i ci którzy chcecie iść na takie studia że tak to właśnie wygląda
 
 
~ex-CFO  2011-02-04 23:15:30
Niekoniecznie akwizycja. To zalezy jak szeroko zdefiniujesz swoje pole rynkowe. Dla jednego jest to jego male miasteczko gdzies na lubelskiej prowincji, gdzie praca za 150 euro jest przywilejem i zaszczytem wielkim. Dla drugiego jest to Polska (nota bene jej granice zdefiniowal Stalin, wiec jest to juz sam w sobie sztuczny twor). A jeszcze dla innego - i Ci wlasnie osiagaja najwieksze sukcesy - bedzie to UE albo caly swiat, w zaleznosci, gdzie bedzie zapotrzebowanie na jego pasje i umiejetnosci. Mlodzi ludzie, na prawde kierujcie sie w wyborze studiow tym, co chcecie robic i w czym mozecie byc najlepsi, a nie tym po czym bedzie praca. Praca jest w Polsce, po studiach wystarczy aby siebie samego wyzywic (z rodzina bedzie trudniej). Ale uwierzcie mi, nawet pieciocyfrowa kwota na koncie nie zrekompensuje Wam obrzydzenia do pracy i przekoaniu o jej bezesnownosci. Patrzcie tez globalnie, na ile Wasza praca przelozy sie na rozwoj i postep Waszej Ojczyzny. Bez tego Wasze dzieci beda parobkami u dzieci tych ojcow, ktorzy patrzyli lepiej rozeznali sie w przyszlosci.
 
 
~StudentUMK  2011-02-04 22:14:48
To tylko polska... czego więc wymagać?
 
 
~ff  2011-02-04 18:27:57
"Dlatego polecam kazdemu studia inzynierskie. Tylko inzynier generuje postep i przyczynia sie do poprawy zycia nas wszystkich" -ALE trzeba jednak pamietać , że jezeli bedzie 10 x razy tylu inzynierów niz potrzebuje rynek to wtedy po bardzo trudnych studiach czeka cię akwizycja itp
 
 
~ex-CFO  2011-02-03 19:33:17
Te 80% ktore nie mialo szczescia zostac managerem finansowy znajdzie swoje miejsce przy obsludze SAP. Zobacz, ze w kazdym miescie znajdzie sie chociaz jedna firma outsourcingowa. Do ksiegowania operacji na kontach zawsze potrzeba ludzi, bo nikt przy zdrowych zmyslach dlugo tego robil nie bedzie. Co jednak zauwazylem. Taka tendencje ogolnoswiatowa. Jesli w jakims koncernie istnieje proces, ktory mozna maksymalnie uproscic, rozlozyc na czesci skladowe a pozniej przekazac zewnetrznemu kontraktorowi, to najczesciej taki kontraktor bedzie w Polsce. Do Polski wysyla sie prace, ktorej nikt nie chce wykonywac w innych krajach, albo nie zaplaci za nia tyle, aby moznabylo godziwie zyc. Tak samo jak przetwornie spalonych olejow w Bulgarii, czy cementownie w Rumunii albo fabryki styropiany na Lotwie. Nowe kraje UE maja wazna role do spelnienia, dostarczyc duzego rynku zbytu, taniej sily roboczej oraz przyswoic toksyczne procesy produkcyjne. Owszem, rzad pochwali sie, ze bezrobocia nie ma, ale za Gierka tez radosnie budowano "autostrady", przedszkola i osiedla... za ktore teraz wszyscy podatnicy w Polsce placa. Chcialem tylko dac jasny przekaz mlodzierzy, ze praca po zarzadzaniu prowadzi do obledu i do ciezkiej depresji. Jesli jednak komus odpowiada praca mola ksiegowego, to prosze bardzo. Wiem jednak, ze Polska nigdy nie bedzie sie rozwijac jesli nie zacznie wytwarzac wlasnego produktu. Inaczej zawsze bedzie na uslugach silniejszych technologicznie panstw. Dlatego polecam kazdemu studia inzynierskie. Tylko inzynier generuje postep i przyczynia sie do poprawy zycia nas wszystkich. Pozostali - akwizycja, sprzedaz, marketing, finanse, HR, to jedynie otoczka i dodatek do tego, co wykonuje sie na linii produkcyjnej a wczesniej w laboratorium czy centrum R&D.
 
 
~StudentUMK  2011-02-02 20:56:25
no w moim przypadku podyplomowe nie będą konieczne. Zresztą już o tym pisałem.
 
 
~ab  2011-02-02 20:48:46
dam ci dobrą rade zaoszczedzisz sporo pieniedzy ..studia podyplomowe to wielki mit . mają sens tylko i wyłacznie wtedy kiedy już siedzisz w danym temacie kilkanaście lat . nie pomogą ci w znalezieniu pracy bo pracodawcy beda chcieli doświadczenia
 
 
~StudentUMK  2011-02-02 19:40:58
Jest coś takiego jak studia podyplomowe. Co prawda można na nie iść również po innych kierunkach. Ale... jeżeli ktoś, np.Ja chcę zostać Zarządcą nieruchomości to nie musi tego robić, ponieważ studia na kierunku zarządzanie spełniają wymagane minimalne progi(specjalność-gospodarowanie nieruchomościami)przynajmniej na moim Uniwersytecie (UMK w Toruniu) .W związku z tym nie jest koniecznością ukończenie studiów podyplomowych. Tak więc, jeżeli ktoś ma konkretny cel i wie po co poszedł na te studia to zdecydowanie dobrze wybrał. Proste, że po samych 3 czy 5 latach aplikując gdziekolwiek w dużej mierze liczą się znajomości itd itd itd bla bla bla. Jak powszechnie wiadomo zawód Zarządcy nieruchomości jest bardzo przyszłościowy. Odbywamy po 5 latach studiów (inni niestety po 7) 6-miesięczne praktyki, zdobywamy licencje i już o prace zdecydowanie łatwiej. Inne zawody po tym kierunku to również Pośrednik w obrocie nieruchomościami czy UWAGA! najbardziej prestiżowy z wyżej wymienionych: Rzeczoznawca majątkowy. Ale nim zostać najtrudniej. To tak jak po prawie... jest tzn. aplikacja, która kosztuje sporo i też wcześniej sporo trzeba się natrudzić. Tak więc jeżeli ktoś nie ma pojęcia o kierunku jakim jest zarządzanie i ma takie olbrzymie przekonanie, że ten kto decyduje się na ten kierunek postępuje hmm "nierozsądnie" to z czego to wynika? ahh rozumiem. Powszechnej opinii, że to prosty i bezużyteczny kierunek... jak dla kogoś kto idzie tam tylko po to by odwalić swoje latka by mieć na papierze wyższe wykształcenie, to jak najbardziej, ale jak tu czytam to dowiaduję się, że przecież papier w dzisiejszych czasach ma malutkie znaczenie. Więc po co męczyć się "10 razy" bardziej na innym, "lepszym" kierunku skoro... no na co wam ten papier? A tak na zakończenie. Mimo wszystko, jeżeli jest się naprawdę dobrym w tym co się robi to myślę, że dla chcącego nic trudnego w kwestii pracy.
 
 
~ab  2011-02-02 18:47:27
czyli lepsza praca w akwizycji? chyba złej pracy nie widziałeś . dyrektorem finansowym powiadzasz oj biedaku ...żal . miałeś więcej szczęścia na tym rynku pracy niż 80% innych po tym kierunku
 
 
~ex-CFO  2011-02-01 22:14:33
Witajcie, prawdziwe problemy po zarzadzaniu zaczynaja sie, kiedy znajdzie sie prace. Po 9 latach pracy w controllingu i finansach zmieniam zawod, bo mam dosc tej pracy. Przeszedlem prawie cala sciezke kariery od ksiegowego, przez analitkyka, controllera finansowego, skonczylem jako dyrektor finansowy. Powiem Wam, ze to nic ciekawego, owszem zarobki w Polsce sa moze niezle, za granica tez przyzwoite, ale ta praca po prostu wyciska z czlowieka wszystko. Jest to praca po 12-15h na dobe, ktora tak na prawde nigdy sie nie konczy, bo caly czas sa problemy do rozwiazania. Dlatego ide na studia inzynierskie (mechanika i budowa maszyn), bo wole zajmowac sie problemam, ktore widze, a nie wirtualnymi liczbami, ktorych i tak nikt nie potrzebuje. Mialem ciekawa kariere w firmie produkcyjnej jako analityk finansowy, pozniej jako kontroler i dyrektor finansowy. Pracowalem w kilku przemyslach w roznych czesciach Europy, ale praca ta nie dawala mi szczescia. Dlaczego? Wyobraz sobie, ze siedzisz caly dzien przed komputerem i zajmujesz sie slupkami danych, z ktorych musisz stowrzyc miarodajny obraz sytuacji danego biznesu. Praktycznie znikomy kontakt z ludzmi, wszystko takie niepewne, nieokresone, niejasne, bez umijscowienia w rzeczywistosci. To jesli masz szczescie. Jesli go nie masz, to jest taki system ERP, nazywa sie SAP. Wielkie monstrum, ktore ma kazda wieksza firma. Jedni do niego dane wkladaja - slynne centra serwisowe (pelno ich w Katowicach, Krakowie, Wroclawiu), inni z nich dane wyciagaja i buduja modele dla inwestorow, czyli grupki anonimowych bogaczy decydujacych o wszystkim. Jedni i drudzy pracuja za grosze, bo zadna firma nie zaplaci wiele za rejestrowanie czy intepretowanie procesow biznesowych. Wyobraz sobie teraz, ze dziecko rysuje swojego tate w pracy. jeden narysuje strazaka jak gasi ogien, inny inzyniera jak buduje maszyne czy most, a inny narysuje pokurczonego, slepego i zgarbionego nudziarza, ktory siedzi przed komputerem i marnuje swoje zycie. Tak wyglada zawod ekonomisty. Dlatego apeluje do Was, zastanowcie sie, czy nadajecie sie do pracy za biurkiem. Pracy, ktorej efektow nigdy nie widac. Pracy, ktora tak na prawde sprowadza sie do rejestrowania zjawisk, a nie do ich tworzenia. Nigdy nie bedziecie miec zadnego wplywu na przemysl, na postep na innowacje. Tak na prawde do inzynier w ciagu 2-3 dni nauczy sie kosztow i przychodow i malo tego, on bedzie potrafil je tworzyc, bo ma narzedzia i technologie, a Wy-ekonomisci bedziecie mogli conajwyezej przyjsc i "pozamiatac" czyli zarejestrowac jego czynnosci. Praca po ekonomii jest bardzo nudna i ma mala wartosc dodana. Kto mi pokaze produkt pracy ekonomisty? Zobacz - inzynierowie tworza cudenka pomagajace nam zyc: samochody, komputery, telefony, drogi i mosty, a ekonomisci - hazardzici gieldowi i bankierzy zgotowali ludzkosci kryzys finansowy! Dlatego uwazam, ze praca po ekonomii jest jedynie dla ludzi kalekich, ktorzy nie potrafia niczego porzadnie zrobic i nie sa zainteresowani ogladaniem efektow swojej pracy, bo chyba nie zawiemy efektem pracy slajd czy raport finansowy. Studia ekonomiczne latwe nie sa. Inzynier ma wszystko jasniej okresolone, bo belka zgina sie pod danym naciskiem tak samo w Polsce jaki i w Niemczech. W ekonomii to juz bardziej skomplikowane. Ktos powie - pojde do marketingu, a ja Ci na to: "A znasz sie na produkcie?" Bez wiedzy technicznej nie sprzedaz zadnego produktu, albo sprzedasza ale za grosze, bo znisczy Ciebie zakupowiec-inzyniere. Ktos inny powie, ze pojdzei do zaopatrzenia, ale i tak musi znac sie na chemikaliach i procesie technologicznym. Inny pojdzie do sprzedazy. Tym wspolczuje najbardziej, bo beda miec duzo stresu i plan do wykonania. Ksiegowosc - dziekuje bardzo, straszna praca za kare. 1 tydzien kazdego miesiaca, to zamkniecie kont, bedzie sie wracac do domu o 2 nad ranem przez 4-5 dni. To jest nieludzkie! Tak samo w analizie finansowej, bez wiedzy o rynkach mozna sobie co najwyzej wymyslone przez technologa pliki aktualizowac. Jak widzicie, ekonomista ma malo, albo i nic od zaoferowania. Te studia maja jednak sens z czyms wiecej: z prawem, z inzynieria produkcji. Chociaz tak na prawde,to mozna je ograniczyc do 3 semestrow i pozna sie cala kwintesencje ekonomii. Ekonomie szczerze odradzam, lepiej juz byc inzynierem, technologiem czy zwyklym humanistom, niz ekonomistom.
 
 
~famme  2011-01-18 00:37:10
wiem że może to przykre i każdy broni tego co studiuje, ale w tym przypadku nie ma się co oszukiwać, że się zrobi karierę po tym kierunku, on do niczego nie przygotowuje, to decyzja indywidualna każdej osoby co studiuje, ale ktoś kto słyszy tyle negatywnych rzeczy na ten temat i mimo wszytsko się w to pakuje może miec tylko do siebie pretensje potem, jak będzie siedział na kasie w biedronce. nie twierdzę że jest łatwo czy trudno, ale że uczy sie tam bzdur które w zyciu się do niczego nie przydadzą i tyle
 
 
~pooop  2011-01-17 23:14:23
Tak, ja na początku chciałam iść na cos humanistycznego, ale jestem na zarzadzaniu i daje rade;)
 
 
~romandorian  2011-01-17 08:50:29
nojestem z zarządzania . studiuje zaocznie na 2 stopniu . szczerze to nie idzcie na ten kierunke. ja żałuje ale nie ze względu na brak pracy ale na perspektywy po tym kierunku oraz niski poziom wiedzy przekazywanej studentom. takze ważna kwesta to że wiedza nabyta na tych studiach nie przekłada sie w praktyce na życie jest to takzwana sucha wiedza nic nie znacząca. idzcie lepiej już jeśli macie zainteresowania menagerskie na pokrewny kierunek zarzadzanie i inżynieria produkcji. ale to wasz wybór. pozdrawiam
 
 
~humanistka ;)  2011-01-16 20:35:37
Pytanie do studentów zarządzania : czy jak nie jest się "ścisłowcem" tylko bardziej humanistą to czy warto iść na zarządzanie ? Bardzo proszę o odp.
 
 
str. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  /  14
Dodaj komentarz:

ksywka

treść

Politechnika Częstochowska Częstochowa

wyszukiwarka kierunków,wyszukiwarka studiów,wyszukiwarka kierunków studiów,wyszukiwarka uczelni,wyszukiwanie studiów,jakie studia,wyszukiwanie po przedmiotach maturalnych,co zdawać na maturze,kierunki studiów matura,matura,matura 2010,matura 2011,matura próbna,egzamin maturalny,przedmioty maturalne, matura z matematyki,studia,studiować,studia dzienne,studia zaoczne,uczelnie,uczelnie wyższe,szkoły wyższe,uniwersytet,uniwersytety,politechnika,studia prawnicze,medycyna,farmacja,studia psychologia

Polecamy: www.ekonomicznie.plwww.aci.plwww.edutargi.plwww.znizkistudenta.pl